Budowa strategii marketingowej sklepów internetowych

Budowa strategii marketingowej sklepów internetowych

Z każdym rokiem wzrasta liczba sklepów oferujących produkty w sprzedaży online, są to zarówno sklepy tradycyjne, posiadające fizyczne oddziały w miastach Polski, jak i sklepy, które funkcjonują wyłącznie w rzeczywistości wirtualnej. Ze względu na rosnącą konkurencję na rynku sklepów internetowych coraz większe znaczenie mają działania marketingowe prowadzone dla przez takie sklepy. Od skuteczności marketingu może zależeć nie tylko zarobek, ale wręcz przetrwanie takiego sklepu, dlatego działania takie należy skrupulatnie zaplanować. Budując strategię marketingową takiego sklepu warto wziąć pod uwagę kilka elementów, takich jak:

  1. Sklep online funkcjonuje w internecie, więc najważniejsze działania powinny być podejmowane także w sieci. Internet daje wiele różnorodnych możliwości reklamowania sklepu online, od kampanii AdWords poczynając, przez pozycjonowanie stron (więcej na ten tema można znaleźć pod linkiem brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo), na spotach reklamowych na YouTube kończąc. Warto skorzystać z kilku różnych form reklamowania sklepu internetowego, dzięki temu zwiększymy widoczność i zasięg reklamy.

  2. Należy precyzyjnie określić grupę docelową. Budując strategię marketingową sklepu online należy dokładnie określić grupę potencjalnych odbiorców. Ich wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania, wykształcenie, styl życia, posiadanie dzieci (lub nie) i tym podobne. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach możliwe jest tak precyzyjne określenie grupy docelowej, należy jednak pamiętać, że im dokładniej określony jest target, tym skuteczność działań marketingowych większa.

  3. Monitoruj i analizuj ruch na stronie. Wśród narzędzi marketingowców zajmujących się marketingiem internetowym koniecznie powinny znaleźć się programy służące do monitorowania i analizowania ruchu na stronie www. Dzięki temu możliwe będzie lepsze dostosowanie działań marketingowych do zachować, potrzeb i oczekiwań klientów. Takie narzędzia pozwalają także zweryfikować czy podjęte działania marketingowo – reklamowe przynoszą założone efekty, czy może konieczne będzie ich zmodyfikowanie.

  4. Reklama poza internetem. Choć sklep internetowy działa w wirtualnej rzeczywistości również poza nią można podjąć działania reklamowe, należy jednak traktować je bardziej jako kampanię wspierającą. Wśród takich działań można wymienić oklejanie samochodów nazwą witryny, spoty radiowe, w których podawany jest adres www czy też reklamy na billboardach (naturalnie także z podanym adresem).

Post Author: admin