Praca w zawodzie dietetyka pozwala nieść pomoc pacjentom, którzy wymagają specjalistycznego podejścia do spraw żywienia. Niemniej jednak praca na etacie zwykle nie daje dużej satysfakcji pod względem finansowym. Alternatywnym rozwiązaniem może być otwarcie własnego gabinetu dietetycznego. Jak założyć gabinet dietetyczny?
Niezbędne uprawnienia
Zakładanie własnego gabinetu dietetycznego nie jest zarezerwowane wyłącznie dla osób, które posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu. Wręcz przeciwnie — właścicielem gabinetu może być każdy, niemniej jednak nie każdy może opiekować się pacjentami. Właściciel, który ma być zarazem jedynym pracownikiem, musi posiadać niezbędne kwalifikacje. Obecnie można je uzyskać jedynie poprzez ukończenie studiów na kierunku dietetyka. Studia te realizowane są w systemie bolońskim, a więc najpierw należy ukończyć studia pierwszego, a następnie drugiego stopnia, aby móc uzyskać tytuł magistra. Aby prowadzić własny gabinet i przyjmować w nim pacjentów, wystarczy uzyskać tytuł licencjata, a więc ukończyć studia pierwszego stopnia. Jeżeli zaś nie posiadamy niezbędnych uprawnień, będziemy musieli zatrudnić profesjonalnych dietetyków.
Sprzęt w gabinecie dietetycznym
Podstawowym zadaniem dietetyka jest przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, a w wielu sytuacjach również dokonanie analizy składu ciała. Urządzenie, które umożliwi ową analizę, powinno znaleźć się w każdym gabinecie dietetycznym. Choć kosztuje ono całkiem sporo, na dobrym sprzęcie nie warto oszczędzać. Dietetyk może również wyposażyć się w specjalistyczne oprogramowanie do układania diet. Jego koszt wynosi około 2000 zł, jednak w znacznym stopniu ułatwia codzienną pracę. Aby korzystać z oprogramowania, w gabinecie musi znajdować się sprzęt komputerowy. Możemy zdecydować się na nowy komputer albo zakupić model poleasingowy.
Zakładanie firmy
Firma taka jak, Projekt Zdrowie,która udziela porad z zakresu dietetyki, może mieć formę jednoosobowej działalności gospodarczej bądź spółki. Wszystko zależy od potrzeb właściciela, a także ewentualnych, dalszych planów rozwojowych. Co ważne, firma musi posiadać nazwę, najlepiej związaną z branżą. Właściciel będzie musiał także wybrać formę opodatkowania dochodów oraz dokonać niezbędnych zgłoszeń w ZUS. Bardzo ważną kwestią jest odpowiednia lokalizacja firmy — niektórzy decydują się prowadzić gabinet we własnym mieszkaniu, inni wolą wynająć powierzchnię gospodarczą. Niemniej jednak należy zadbać o to, aby gabinet był dobrze zlokalizowany — najlepiej, gdy w pobliżu znajduje się parking. Niezbędna będzie również dobra reklama gabinetu. Nie jest tajemnicą, że na rynku nie brakuje dietetyków prowadzących własną działalność gospodarczą. Dlatego też warto zainwestować w reklamę, przede wszystkim internetową (własna strona www, profil w mediach społecznościowych i tym podobne). Na początku dobrym pomysłem będą również tradycyjne ulotki, które trafią bezpośrednio w ręce potencjalnych pacjentów. Choć w reklamę będzie trzeba nieco zainwestować, warto poświęcić nieco kapitału, aby zdobyć pierwszych pacjentów.
Dowiedz się więcej: https://projektzdrowie.info/jak-zalozyc-gabinet-dietetyczny/