Być może jeszcze o tym nie wiesz, ale pozycjonowanie i SEO to jedne z ważniejszych pojęć, które powinieneś stosować w działaniach marketingowych Twojej firmy. Z wyszukiwarki Google korzysta miesięcznie nawet 20 mln ludzi. Są to Twoi potencjalni Klienci, muszą jednak zobaczyć w wynikach wyszukiwania stronę internetową Twojej firmy i do tego właśnie potrzebujesz pozycjonowania oraz SEO. Czym te pojęcia różnią się od siebie? Na czym dokładnie polegają?
Czym jest pozycjonowanie?
W wyszukiwarce internetowej po wpisaniu konkretnego hasła pokazuje się wiele wyników. Ich kolejność nie jest oczywiście przypadkowa Z pominięciem reklam, najwyżej znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do konkretnego zapytania. Badania marketingowe pokazują jednak, że Internauci klikają jedynie w te linki, które ukazują się na samej górze strony.
Za kolejność wyników odpowiedzialny jest tajny algorytm Google, znane są jednak czynniki związane z treścią na stronie i z jej działaniem, które sprawiają, że dana strona internetowa pojawia się wyżej.
Należy do nich ilość treści w witrynie, występowanie słów kluczowych w tekstach na stronie oraz ich nagłówkach, częstotliwość dodawania nowych treści, obecność słów kluczowych w adresie URL, unikalność i przydatność treści na stronie, szybkość ładowania strony oraz optymalizacja kodu HTML strony.
Pozycjonowanie polega na podjęciu działań, które mają na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, poprzez powyższe czynności.
Czym jest SEO?
Pozycjonowanie i SEO są często ze sobą mylone, nie oznaczają jednak tych samych pojęć. SEO, czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki to szereg działań, które przygotowują witrynę tak, aby mogła pojawić się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Obecnie treści na stronie internetowej są niezwykle istotne przy optymalizacji pod kątem SEO. Powinny być obszerne, oryginalne, odpowiednio uporządkowane, urozmaicone i przydatne dla użytkowników oraz zawierać słowa kluczowe, które pomogą im trafić na stronę.
Jedynie wybór dobrej agencji marketingowej, która poprowadzi pozycjonowanie i SEO sprawi, że na Twoją stronę trafi więcej Klientów, a to pozytywnie wpłynie na przychód firmy.