W każdym biurze, ale i w siedzibach wielu firm, które świadczą różnorodne usługi, po przekroczeniu progu napotkamy w pierwszej kolejności recepcję. To nieodłączny element wnętrz biurowych, który odgrywa w nich kluczową rolę. Dlaczego jest aż tak ważny? Oraz jak sprawić, że przyniesie nam więcej pożytku, niż problemów?
Recepcje – dlaczego są tak ważne?
Każdy klient, gość, osoba, która wchodzi do danego przedsiębiorstwa, napotyka w pierwszej kolejności recepcję. Jest to pierwszy kontakt klienta z daną firmą i to on ma wpływ na pierwsze wywarte wrażenie. Liczy się nie tylko postawa recepcjonisty, jego aparycja i schludny wygląd, ale wszystko, co znajduje się wokół. Wnętrza biurowe mają ogromne znaczenie zarówno dla pracowników, którzy spędzają w nich 8 godzin dziennie (albo i więcej), jak i dla klientów, którzy są tak ważni dla prawidłowego funkcjonowania firmy.
Styl wiodący to podstawa
Aranżując recepcję, powinniśmy w pierwszej kolejności zdecydować się na styl wiodący całego biura. To właśnie do niego będziemy dopasowywać wszystkie meble biurowe. Często decydujemy się na dobór stylu, który w jakiś sposób nawiązuje do naszej firmy. Czasami lepiej sprawdzi się typowo nowoczesny styl, w którym króluje szkło i podświetlenia LED, a czasami lepiej jest postawić na recepcję wstylu retro – bardzo często jest ona wybierana, chociażby do hosteli, w których goście chcą poczuć się jak w domu. W innym wypadku nowoczesna, schludna, minimalistyczna, wręcz surowa recepcja jest wizytówką nowoczesnej i kompetentnej firmy.
Recepcje we wnętrzach biurowych – na co zwrócić uwagę?
Oprócz tego, że miejsce przyjmowania klientów, powinno zachęcać swoim wyglądem do współpracy, bardzo ważne jest to, aby było ono praktyczne – zarówno dla pracowników, jak i klientów. Czasami, w większych przedsiębiorstwach powinniśmy zdecydowanie postawić na przedłużoną recepcję, składającą się z wystarczająco długiego blatu. Przy przyjmowaniu wielu gości ma to kluczowe znaczenie. Nie tylko jesteśmy w stanie sprawnie i szybko ich obsłużyć przy pomocy większej ilości pracowników, co zwiększy efektywność pracy, ale i zrobimy dobre wrażenie na kliencie. Poczekalnia przy recepcji jest ważna, ale nie wykorzystujmy jej go granic możliwości.
Recepcje – czym nie wolno zapomnieć?
Bardzo ważnym elementem każdej recepcji oraz jej otoczenia jest dobre oświetlenie. Klienci mają czuć się dobrze, oczekując na swoją kolej, czy też wypełniając potrzebne papiery. To też w dużym stopniu usprawnia pracę recepcjonisty. Dodatkowo warto pomyśleć o odpowiednio dobranych meblach biurowych. Przy recepcji zazwyczaj znajduje się poczekalnia. Warto wyposażyć ją w wygodne kanapy i fotele. Nie powinno również zabraknąć stolików. Oczekiwanie nie powinno być dla klienta nieprzyjemną koniecznością. Warto zatem zadbać o miejsce na wodopój oraz coś do poczytania.