Spotkanie biznesowe – o czym pamiętać?

Spotkanie biznesowe to dla osób prowadzących biznes, pracowników na wysokich szczeblach oraz przedstawicieli handlowych czy pracowników działu marketingu chleb powszedni. To właśnie podczas takich spotkań podejmowane są ważne dla przedsiębiorstw decyzje. Takie spotkanie jest sytuacją niezwykle stresującą i formalną, dlatego planując wydarzenia warto się do niego odpowiednio przygotować, wówczas zdenerwowanie będzie mniejsze, a efekty spotkania korzystniejsze. O czym pamiętać podczas spotkania biznesowego?

  1. O odpowiednim ubiorze – strój do pracy, który nosimy na co dzień nie koniecznie musi być w pełni formalny, dlatego w dniu spotkania należy włożyć elegancki oficjalny ubiór. Pierwsze wrażenie jest istotnym elementem w kontaktach międzyludzkich, a elegancki ubiór kojarzy się z profesjonalizmem. Jest to też wyraz szacunku dla osób z którymi prowadzimy rozmowy oraz świadectwo, że doskonale znamy zasady savoir-vivre. Co włożyć na takie spotkanie? Odpowiednią stylizacją dla mężczyzny będzie garnitur w stonowanym kolorze oraz koszula męska z długim rękawem. Eksperci od stylizacji zalecają granatowy kolor garnituru budzi on podobno w rozmówcach większe zaufanie niż inne barwy. Koszula musi mieć długi rękaw, bowiem koszula z krótkim uchodzi za faux-pas. W przypadku kobiet zalecana jest garsonka lub elegancki komplet oraz koszula z kołnierzykiem – moda damska jest łagodniejsza w kwestii długości rękawa – panię mogą sobie pozwolić na krótki. Strój może mieć zarówno spódnicę jak i spodnie. Buty na obcasie podkreślą jego elegancję i z pewnością byłby dobrze widziane, nie są jednak wymagane.

Potrzebujesz koszuli? Kup ją dla siebie na: https://www.niren.pl/pl/c/Koszule-dlugi-rekaw-meskie/41

  1. Rozpoznanie firmy z którą prowadzone będą rozmowy – zanim udamy się na rozmowy z przedstawicielami innej firmy, warto znaleźć wszystkie dostępne w sieci oraz poza nią informacje na temat przedsiębiorstwa, jego misji, wizji, historii, sytuacji rynkowej, najważniejszych produktów czy usług, kadry zarządzające. Na tym etapie warto zastanowić się do czego podczas spotkania dążyć będzie firma, do której się udajemy, jakie są jej słabe, a jakie mocne strony i co możemy zaoferować by skusiła ją nasza propozycja.

  2. Poznanie rozmówcy – firma jako organizacja nie może z nami rozmawiać, zostaną wysłani przedstawiciele przedsiębiorstwa, jeśli już wcześniej wiadomo, kto będzie brał udział w rozmowach należy jego także dobrze prześwietlić, dzięki temu zyskamy wiedzę o jego sytuacji, ścieżce kariery, osobowości, upodobaniach. To informacje istotne podczas prowadzenia rozmów, strategię i stopień agresywności argumentacji należy bowiem dostosować do osoby, z którą prowadzone będą rozmowy.

  3. Przygotowanie prezentacji – w zależność od miejsca w którym prowadzone będą rozmowy oraz ich tematu, cennym sposobem na poparcie naszego stanowiska mogą być liczby i dane. Ich odpowiednie zaprezentowanie może zwiększyć skuteczność argumentacji, stąd też przygotowując się do spotkania biznesowego warto także przygotować odpowiednią prezentację danych, może to bowiem przyczynić się do powodzenia rozmów.

Post Author: admin