Maria (właścicielka restauracji): w moim odczuciu najważniejsze w prowadzeniu działalności gospodarczej są odpowiednie działania marketingowe. Na początku mojej działalności trochę zaniedbałam działania promocyjne. Gdy po roku mojej działalności nie miałam zbyt wysokich obrotów – zaczęłam szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Lokalizacja restauracji była dobra, bo mieściła się ona w atrakcyjnej części miasta, kuchnia też bardzo smaczna, wiem bo sama jestem jej szefem, lokal był nowy i dosłownie pachniał świeżością, a mimo to nie cieszył się popularnością. Na początku sądziłam, że dobra kuchnia wystarczy, żeby klienci zaczęli przychodzić – owszem wystarczy, ale pod warunkiem, że choć raz zajrzą do lokalu. Postawiłam na akcje promocyjną, zaczęłam się też reklamować na bilbordach – efekt był niemal natychmiastowy. Dlatego uważam, że w prowadzeniu działalności gospodarczej niezbędne są działania marketingowe.
Waldemar (prezes zakładu produkcyjnego): według mnie niezbędnym w prowadzeniu działalności gospodarczej jest dobry doradca podatkowy. Nie raz się już przekonałem, że człowiek, który wskaże mi co zrobić, aby płacić niższe podatki, z jakich ulg skorzystać i jakie formy rozliczenia prowadzić, to osoba niezbędna dla sprawnego funkcjonowania firmy, która może przynieść wiele oszczędności. Obecnie w zakresie doradztwa podatkowego pracuję z biurem z Warszawy i jestem z nich bardzo zadowolony. Polecił mi ich znajomy podając link do strony – http://bttp.pl, zadzwoniłem, umówiłem się na spotkanie. Podobał mi się ich profesjonalizm, więc podjęliśmy współpracę.
Sabina (prowadzi zakład fryzjerski): w prowadzeniu działalności gospodarczej na własny rachunek najważniejsza jest cierpliwość i odporność na stres. W moim zawodzie pracuje się z ludźmi, a jeśli klient jest niezadowolony z efektu naszej pracy to zawsze pada to samo stwierdzenie: „żądam spotkania z szefową”. Gdybym za każdym razem, gdy przychodzi niezadowolony klient chciała oferować mu darmowe usługi, to dawno bym zbankrutowała. Przekonałam się nie raz, że są ludzie, którzy po prostu lubią się kłócić dla zasady, albo robią to mając nadzieję na zniżki. Często też widziałam, jak nie potrafią wytłumaczyć fryzjerce czego oczekują, gdy ona ich dopytuje zgadzają się na jej propozycje, a ostatecznie twierdzą, że wcale nie oto im chodziło. Dlatego też muszę mieć w sobie dużo cierpliwości, stanowczości i odporności na stres, bo rzadko klienci, którzy przychodzą się wykłócać robią to kulturalnie i spokojnie.